Sunday 20 January 2013

Tort urodzinowy



Przyszedł czas, że musiałam się zmierzyć z tortem urodzinowym. Jak się okazało nieco trudno było mi wymyślić oprawę tortu dla chłopaka. Ostatecznie zdecydowałam się przygotować ciasto biszkoptowe przekładane bitą śmietaną i owocami. Skorzystałam z przepisu na biszkopt z  tego bloga


Składniki:

6 jajek 
3/4 szklanki cukru
szklanka mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

1/2 l śmietany kremówki 36%
odrobina cukru wanilinowego
łyżka cukru
2 łyżki żelatyny rozpuszczonej w wodzie
wybrane owoce
sok z połowy cytryny



Oddzielamy żółtka od białek. białka ubijamy z cukrem na gładką masę.

 

Dodajemy żółtka i dalej mieszamy.


 Stopniowo dodajemy mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia.


Całość przelewamy do formy i wkładamy do nagrzanego piekarnika


Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 35 minut. Po upieczeniu należy wyciągnąć ciasto i upuścić je na ziemię mniej więcej z wysokości kolan ;p Następnie odkładamy biszkopt do wystygnięcia.


Gotowy biszkopt kroimy na trzy równe części. Każdą nasączamy nieco wodą wymieszaną z sokiem z cytryny. Śmietanę ubijamy z dodatkiem cukru i cukru wanilinowego. Dodajemy żelatynę.


Ciasto przekładamy bitą śmietaną i owocami.



Na wierzch naszego ciasta również nakładamy bitą śmietanę. Boki posypałam zmielonymi migdałami, ale można użyć startej czekolady lub siekanych orzechów.


A oto efekt końcowy z marcepanowym misiem i wiórkami czekoladowymi ;)







No comments:

Post a Comment