Tuesday 2 July 2013

Kruche ciasto ze śliwkami

Od jakiegoś czasu chodziło za mną proste, kruche ciasto z owocami. korzystając więc z wolnego dnia upiekłam takie ciasto ze śliwkami ;] Wykorzystałam przepis z bloga eksplozja smaku ;p 
Ciasto wyszło pyszne- po chwili nie było już pół blachy ;p Do ciasta możemy użyć dowolnych sezonowych owoców- ja już nie mogłam się doczekać sezonu śliwkowego, więc skusiłam się na pierwsze śliwki- nieco kwaśne niestety ;/





Składniki

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru
187 g masła
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 duże żółtka
1 łyżka kwaśnej śmietany
600 g śliwek

125 g masła
185 g mąki
100 g cukru
cukier wanilinowy



Śliwki myjemy i suszymy.


Kroimy je na mniejsze kawałki.


W razie potrzeby słodzimy- moje były strasznie kwaśne.


Do miski wsypujemy mąkę.


Dodajemy cukier puder i proszek do pieczenia.


Dodajemy żółtka...


... śmietanę...


... i posiekane masło.


Zagniatamy ciasto. Tworzymy kilka mniejszy porcji i wkładamy do lodówki na 30 minut.


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto ścieramy na grubej tarce.


Staramy się dokładnie wylepić wszystkie brzegi. Wkładamy do piekarnika na około 10 minut- aż ciasto się lekko zarumieni.


Ciasto wyciągamy z piekarnika i studzimy.


Wykładamy na wierzch owoce.


Przygotowujemy kruszonkę. Do miski wsypujemy cukier, mąkę i cukier wanilinowy.


W rondelku roztapiamy masło.


Gorącym masłem zalewamy suche składniki.


Mieszamy do otrzymania kruszonki.


Wysypujemy ją na owoce.


Pieczemy w piekarniku 30- 40 minut.


Wyciągamy ciasto, studzimy i posypujemy cukrem pudrem ;]




3 comments: