Monday 14 October 2013

Czekoladki z dynią

Sezon dyniowy mmmm... ;] a co za tym idzie- zupa-krem z dyni, dyniowe serniczki, dyniowe babeczki, no i oczywiście wycinanie dyni :) :)
Wyobraźcie więc sobie moje rozczarowanie, kiedy okazało się, że jestem jedyną osobą spośród moich domowników, która lubi dynię :(
Postanowiłam jednak, że nie ma się co zniechęcać i przygotuje coś radośnie pomarańczowego bez względu na innych. Przygotowałam więc czekoladki nadziewane dyniowym sernikiem. Było to moje drugie podejście do tych małych słodkości i muszę przyznać, że to wciąż nie takie proste, jak się wydaje :p



Składniki:

1 mała dynia
1/2 szklanki brązowego cukru
2 łyżki masła
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru
ok. 220 g serka Philadelphia
150 g białej czekolady



Dynię przekrajamy na pół i oczyszczamy z nasion.


Nasiona możemy później ususzyć.


Dynię kroimy w księżyce.


Kawałki dyni układamy na blachę i podypujemy startym masłem i cukrem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego fo 160 stopni.


W tym czasie przygitowujemy czekoladki.


Rozpuszczamy białą czekoladę.


Za pomocą pędzla smarujemy pierwszą warstwę w foremkach i wkładamy do piekarnika.


Po 10 minutach wyciągamy dynie i posypujemy przyprawami. Pieczemy kolejne 10-15 minut.


Sprawdzamy widelcem czy dynis jest miękka. Obieramy ze skórki.


Dynię miksujemy na puree.


Dodajemy 50g roztopionej białej czekolady.


Dodajemy serek i dokładnie mieszamy.



Foremki z drugą warstwą czekolady wypełniamy masą dyniową i wkładamy do zamrażarki.


Foremki zalepiamy białą czekoladą i znowu wrzucamy do chłodzenia.


Najlepiej przechowywać je w lodówce :) 


Z pozostałej masy serowo-dyniowej można przyrządzić mini serniczki. Potrzebne  będą ciasteczka imbirowe i dwie łyżki masła. Ciasteczka kruszymy, mieszamy z roztopionym masłem i wykładamy na dno kokilek. Wykładamy na nie masę dyniową i polewamy roztopioną czekoladą. Schładzamy w lodówce i gotowe :)



10 comments:

  1. Wow...ale pyszne prosiaczki..

    ReplyDelete
  2. Zakochałam się w Twoich foremkach! Są genialne, zresztą same czekoladki pewnie też są mega ;)

    ReplyDelete
  3. Wyglądają niesamowicie :-)
    Gdzie kupuję się taką foremkę w kształcie prosiaczków? Są urocze :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) niestety foremki kupiłam w prywatnym sklepie w Anglii, więc nie bardzo orientuje się jak z dostępnością u nas ;/

      Delete
  4. urocze są :) czekoladek z takim nadzieniem jeszcze nie jadłam... :)

    ReplyDelete
  5. Jakie świetne te ryjki! Cudne są! :D

    ReplyDelete
  6. hehe czekoladuszki świniuszki prezentują się świetnie mimo iż nie przepadam za dynią.:))

    ReplyDelete
  7. Urocze te świniaczki :)
    Ja dynię uwielbiam, i karmię nią mojego C... Chyba też już lubi ;)

    ReplyDelete