Thursday 19 April 2012

Ciasteczka z nadzieniem serowym



Nie lubię dni, kiedy nachodzi mnie wieczorem ochota na słodycze, w domu nic nie ma,
na dwór nie chce się wychodzić. Taki dzień miałam dzisiaj.
Pomimo podjętych prób perswazji samej sobie, że słodycze idą w boczki i lepiej zjeść
jakiegoś owoca, nie udało mi się pozbyć przemożnej ochoty na jakieś ciacho. Tak więc
powstał wypiek z tego co znalazłam w kuchni.






Składniki:

Ciasto- 180 g mąki
120 g masła
60 g cukru pudru

Nadzienie- 30 g masła
3/4 filiżanki cukru pudru
1 kostka twarogu (ok. 200 g)
1 żółtko
1 banan
2 garści suszonych śliwek
1 łyżeczka cukru wanilinowego
zapach migdałowy

Wszystkie składniki ciasta zagniatamy na jednolitą masę i wkładamy na 10 minut do
lodówki. Po upływie tego czasu, wyjmujemy je i wylepiamy nim foremki do babeczek (ja
użyłam o foremek o średnicy 9 cm), ciasto nakłuwamy widelcem. Foremki wkładamy do
nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok. 15 minut.
W tym czasie ucieramy w makutrze na puszystą masę masło, cukier puder, cukier
wanilinowy, zapach i żółtko. Stopniowo dodajemy odciśnięty twaróg. Do gotowej masy
dodajemy pokrojonego banana i śliwki. Wszystko mieszamy i wypełniamy podpieczone
babeczki. Całość wkładamy do piekarnika i dalej pieczemy 15-20 minut.

Mam nadzieję, że będzie smakowało :)

No comments:

Post a Comment