Sunday 12 May 2013

Tartaletki z owocami

Chodziły za mną już od pewnego czasu pieczone truskawki. Chyba po oglądaniu tych wszystkich blogów z przepisami na domowe ciasta z kruszonką i owocami- rabarbarem, truskawkami mmmm... Nie pozostało więc nic innego niż przyrządzić coś na szybko w wolny wieczór :) Przy okazji przetestowałam formy do tartaletek z wyjmowanym dnem :p Całkiem praktyczne.
Tak więc powstały dwa rodzaje tartaletek- na ciepło i na zimno (te zapiekane były dla mnie, te z galaretką głównie dla mojej mamy :). Przepis na ciasto znajdziecie tutaj :)



Składniki:

180 g mąki
120 g masła
60 g cukru pudru

truskawki
borówki
banan
1 galaretka



Ciasto wyciągamy z lodówki, rozwałkowujemy i wylepiamy nim foremki.


Najlepiej wyłożyć je folią aluminiową i fasolkami. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok 10 minut. Potem zdejmujemy folię i pieczemy aż ciasto się lekko zarumieni.


Do ozdoby możemy wkrawać dowolne kształty- ja wybrałam serca.


Babeczki wypełniamy dowolnymi owocami- ja wybrałam truskawki i borówki, kolejna porcja była z truskawkami i bananem :)




Tarteletki dekorujemy sercami i wkładamy do piekarnika aż ciasto się zarumieni. Dla lepszego efektu można posmarować wierzch ciasta jajkiem.



Najlepiej podawać je na ciepło, chwilę po wyjęciu z piekarnika.


Kolejna porcja tartalek powstała z galaretką- rozpuszczamy ją w 400 ml wrzącej wody i zostawiamy aż zacznie tężeć. Tartaletki studzimy, wykładamy dno owocami i nakładamy na nie galaretkę :p


No comments:

Post a Comment