Thursday 4 April 2013

Mleczny pudding z sago

Od pewnego czasu ciekawiło mnie jak smakuje tapioka :) Strasznie podobają mi się te przezroczyste kulki zwłaszcza w Bubble Tea. Ostatnio znowu widziałam kilka deserów z tapioka w roli głównej i już musiałam kupić tapiokę. niestety znalazłam tylko sago, ale podobno to prawie to samo ;p Na początek przygotowałam coś prostego- mleczny pudding z dodatkiem migdałów. Podałam go z truskawkami, żeby nieco przełamać mleczny smak :) Musze przyznać, ze taki deser okazał się ciekawy w smaku i na pewno jeszcze będę eksperymentować z tymi kuleczkami ;p




Składniki:

1/2 szklanki sago
3 szklanki mleka
1/2 szklanki cukru
łyżeczka cukru wanilinowego
1/2 szklanki posiekanych migdałów



A oto sago :) Po lewej surowe (suche), po prawej ugotowane w wodzie.


Do garnka wlewamy odrobinę wody i czekamy aż się zagotuje. Następnie wlewamy mleko.


Do gotującego się mleka wsypujemy sago.


Gotujemy na małym ogniu około pół godziny, od czasu do czasu mieszając.



Pod koniec dodajemy cukier.


Zestawiamy z ognia i dodajemy migdały lub dowolne bakalie.



Przekładamy do miseczek i podajemy według upodobań- na gorąco lub zimno. Mi smakuje na ciepło ze świeżymi owocami :p






No comments:

Post a Comment