Wednesday 13 February 2013

Cranachan

Dowiedziałam się dzisiaj o szkockim deserze- Cranachan ;] Miks malin, bitej śmietany, płatków owsianych i oczywiście whisky, brzmi dość ciekawie. Na tyle ciekawie, że nie mogłam się powstrzymać i w wolnej chwili przygotowałam ten dość szybki deser. Według jednej z tradycyjnych receptur bitą śmietanę miesza się z malinami, płatkami, alkoholem i miodem, co raczej nie wyglądałoby zbyt efektownie. Dlatego też zdecydowałam się przygotować go na wzór Eton Mess. Tradycyjnie podawany jest ze świeżymi malinami, niestety w zimie trochę ciężko je dostać ;p




 Składniki

300 ml śmietany kremówki
2 łyżki whisky
ok. 250 g malin z syropu lub kompotu
50 g cukru
120 g płatków owsianych
płynny miód
cukier wanilinowy




Cukier wsypać do rondelka, dodać 2 łyżki wody i zostawić na małym ogniu.


W między czasie na rozgrzaną patelnię wysypać płatki owsiane i mieszać aż się zarumienią. Złociste płatki wsypać do szklanego naczynia- zapobiegnie to dalszemu pieczeniu ;p


 Płatki wymieszać z gotowym karmelem, następnie wyłożyć na papier do pieczenia, aż ostygną.


Ubić śmietanę z łyżką cukru i szczyptą cukru wanilinowego.


Na koniec dodajemy whisky.


Wszystkie składniki nakładać warstwami do wybranych szklanek.




Na płatki owsiane dodajemy płynny miód.




 Najlepiej smakuje podawany zaraz po przyrządzeniu ;]


4 comments:

  1. letni deser w środku zimy, pycha nic dodać nic ująć

    ReplyDelete
  2. pyszności tu prezentujesz:)

    ReplyDelete
  3. Ciekawie musiał smakować :)

    ReplyDelete
  4. Właśnie wypróbowałam przepis. Jest rewelacyjny!!! Dzięki :)

    ReplyDelete